Obchodní podmínky – 4 důvody, proč je mít

Všeobecné obchodní podmínky (VOP) doporučujeme jako nejjednodušší, nejpraktičtější a nejmodernější verzi Vašeho podnikání, a to z těchto důvodů:

  1. Snadné uzavírání smluv, kdy VOP jsou jejich textem. Již nemusíte přesvědčovat své zákazníky nebo odběratele, aby s Vámi dlouhou smlouvu fyzicky podepisovali. Lidé si smlouvy často dlouho studují, mají mnoho připomínek, zdráhají se podepsat a ve výsledku se obchod kvůli tomu protahuje nebo nemusí vůbec vydařit. Jednoduše mějte objednávkový formulář s odkazem na VOP na webových stránkách nebo si vyměňte takový formulář e-mailem. V objednávkovém formuláři pak specifikujete to nejdůležitější, tedy co se bude dodávat, množství, termíny dodání a cenu, případně další věci. VOP pak tvoří veškerý další obsah smlouvy, který by jinak člověk dlouho studoval. VOP lze totiž odsouhlasit jak e-mailem, tak na webu a smlouva bude uzavřena.
  2. Posílání smluv e-mailem alternativně odkliknutím VOP na webových stránkách. Toto je běžný způsob uzavírání smluv, kdy ušetříte čas, máte jistotu že máte uzavřenou písemnou kvalitní smlouvu a zvýšíte pravděpodobnost, že zakázku získáte. Ideální situace, neboť ústní smlouvy jsou nebezpečné.
  3. VOP navíc můžete v určité míře jednostranně změnit a lze do nich vtělit i mnoho dalšího, např. práva z vadného plnění, úroky z prodlení, vyjasnění odpovědnosti, co se bude dít, když něco nevyjde či třeba i GDPR. Jednostranná změna u běžných smluv však není možná a je třeba mít vždy podepsané dodatky, což je další výhodou VOP, neboť Vaše podnikání se vyvíjí a s tím i smlouvy. 
  4. Hodíte právní věci za hlavu. S tvorbou VOP máme bohaté zkušenosti ať už pro prodej, dodávku služeb, IT a servisní smlouvy, účetnictví, doručování apod. S tím, že máte vyřešeny smlouvy formou VOP již přesně víte, co v jaké zakázce máte dělat a co přesně se stane, když například bude někdo reklamovat plnění nebo smlouvat o fakturách. Díky tomu již nemusíte ztrácet čas s právníky a vyjednáváním s protistranou, ve VOP je to černé na bílém a je jasno. Vy se můžete vrhnout naplno do toho, co Vám jde nejlépe, do Vašeho podnikání. 

Drobný problém by mohl vyvstat, kdyby později někdo tvrdil, že to nebyl jeho e-mail, např. email kovar88 a pak by (hypotetický) pan Kovařík tvrdil, že neobjednal, nicméně i na tento způsob podezřelých objednávek máme systém řešení, a to možnost si vyžádat potvrzení objednávky, číslo občanského průkazu či obdobně. Do té doby nemusíte plnit nebo si vyžádáte platbu předem. Situace je o něco jednodušší u služeb, kdy komunikace obvykle probíhá déle a často proběhnou i schůzky, kde si identitu ověříte.

Jelikož je toto řešení nejpraktičtější, užívá jej již dnes většina podnikatelů počínaje nejmenší e-shopy, přes různé živnostníky a společnosti, kteří používají alespoň e-mail nebo webové stránky a konče největšími společnostmi, např. Alza.cz, doporučujeme jej i Vám

Kontaktujte náš, pobavíme se o Vašem obchodním modelu a nastavíme nejlepší smlouvy a VOP i pro Vás!